2012

Ilmoittautuminen lapaskuuhun alkaa piakkoin, pysykää kuulolla :).

1. marraskuuta 2009

Katiija tervehtii!

Monesti olen ollut mukana tässä tempauksessa ja monissa muissa. Juuri päättyi Sukkasato, jossa olin mukana ja nyt sitten lapastelemaan.

Lapaset ovat aivan ihania kädenlämmittimiä. Rakastan kirjoneulelapasia äärettömästi ja niitä tulee tehtyä ihan addiktioon saakka. Oikein olen odottanut tätä Lapaskuuta.

Tänä vuonna olisi tarkoitus alkaa harjoitteleemaan kirjoneulelapasia Magic Loop-tekniikalla. Yhden kerran olen käyttänyt ko. tekniikkaa tehdessäni Siililapaset tänä syksynä. Sukat valmistuvat poikkeuksetta aina tuu-in-van, eli samanaikaisesti. Näin ei tule sukkasyndroomaa, mikä tarkoitaa parittomia sukkia.

Lapasissa teen aina suoraan peukalon valmiiksi ennenkuin jatkan lapasosaan. Tällä varmistan, että ei jää peukalottomia lapasia korin pohjalle pyörimään. Laitan linkin tähän peukalotekniikastani. Suosittelen, aluksi saattaa tuntua hieman hankalalta, mutta kertaus on opintojen äiti.

Jotain itsestäni: olen hollolalainen, kahden tulevan teinitytön äiti, yhden miehen pyykinpesijä, koiran, kahden marsun sekä siperian maaoravan palvelija. Käsitöitä olen harrastanut lähes ikäni. Toimin omaishoitajana ja kotikuntouttajana tyttärelleni kotona ja sen vuoksi elämässämme on usein pian 2 vee kummipoikamme. Käsityöt ovat minulle terapiaa ja pakokeino arjesta, niinkuin monelle muullekkin.

Tervetuloa lapastelemaan

Ystävällisin terveisin, Katiija (ravelrystä Katiija)

Ei kommentteja: